HTML

Szálka

Élővizek mindhalálig! Nyálka, pikkelyek, síkosság, fokgazdálkodás. Heroikus küzdelem az első nyilvánosan közvetített vágótokívásért.

Friss topikok

  • Don Pármezán: @gringo: A fokgazdálkodás jó dolog volt, mert az is csak volt már, múlt időben. Minket, kisszersz... (2019.07.21. 20:44) Sumák hálózás árvízkor
  • Mária Kosztolányi: Bóni-fok, Bóni Antalról kapta a nevét, ha többet szeretnél tudni róla szívesen mesélek. A Bóni gró... (2019.03.21. 00:49) Bóni gróf varsát húz a faszára.
  • csiró géza: @nyubocs: Türelme nem volt hiábavaló. (2019.03.09. 12:53) Cifrafosat a vajhal
  • Vélemény Pista: ? (2019.02.24. 11:45) Lota lota to Kerka
  • WildBear: @Girhes Joe: Látom, erre 9 év alatt nem jött válasz, pedig engem is érdekelt volna.. (2018.02.17. 17:00) Tiltott módszerek III.

Linkblog

Gáthajtási

2009.01.15. 16:44 Kérész

A Kötivízig nem volt szívbajos, amikor a 2009-es gáthajtási árát kitalálta. A tavalyi árat 171%-kal megdobta. Aki esetleg nem tudná, hogy mi a gáthajtási, hivatalos neve: Éves engedély védtöltésen történő közlekedésre. Ugyanis ha valaki megveszi a horgászengedélyt, az nem triviális, hogy ki is mehet a vízpartra. Persze, van olyan hely, amihez nem kell a gáton menni, de a horgászhelyek döntő többségét a folyókon csak a gáton lehet megközelíteni.
Ha pedig a gáton mész és nincs engedélyed, könnyen megbüntet a rendőr.

Szóval a tavalyi 3500 forint helyett, idén 9500 lett az engedély. Még egy újdonság: lett egy "B" típusú engedély is, ami nem érvényes a Tiszasüly-Kisköre, Erőmű-híd és Kisköre-Abádszalók szakaszokra. Ennek az ára 4500 forint, ha valaki erre nem jár, akkor csak 28%-os drágulással számolhat. Ez persze csak az "A" típusú 171%-os drágulásához képest kevés, egyébként sok.

Persze, ha kapnánk valamit a pénzünkért, akkor azt mondanám, jogos. Például, ha az aszfaltos gátkorona hossza minden évben nőne. Mondjuk 171%-kal, arányosan az árral. De ehelyett mit kaptunk:
bicikliutat, amire tilos autóval ráhajtani. Köszönjük! Remélem, hogy idén is lesznek új bicikliutak, mert hát valamire el kell költeni a gáthajtásiból beszedett pénzt.

A részleteket a Közép-Tisza- vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság honlapján a Közérdekű információk között lehet megtalálni.

28 komment

Címkék: áremelés tisza gáthajtási

A bejegyzés trackback címe:

https://szalka.blog.hu/api/trackback/id/tr63879337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2009.01.15. 22:50:53

Most autózni akarsz, vagy horgászni? A kettő nem üti egymást, Okoska?

OkoskaTo:rp 2009.01.15. 23:03:28

Kikérem magamnak, nem én írtam. :-)

De én sem hiszem, hogy az autóddal épp a gát koronáján kell kedvenc horgászóhelyedre rázatnod a feneked, hogy aztán a motort leállítva és a járműből kiszállva szippanthass nagyot saját kipufogógázodból.

Kampec 2009.01.15. 23:04:53

óóó, gáton haladó kerékpárútat rallypályának gondolo horgászokról már van tapasztalatom, helyszín: Tisza tó. Végülis az útról konkrétan csak egyszer lökött le minket egy cirka 80-al száguldó akárki, egyikünk majdnem a töltésről is legurult a hirtelen kényszeres kitérés miatt (hátulról jött a kedves autós). Ez ma Magyarország és a kerékpárturizmus. Érdekes Fertő tó körüli bicikli úton egyszer sem akartak elütni horgászok (se senki más) persze az tele is volt sportoló emberrel. Na mondjuk annak az útnak a nagy része nem is szép országunkban vezet...

Kérész 2009.01.15. 23:05:17

Raveace!

A Tiszától 60 km-re lakom. Nagyon szívesen meghallgatom, hogy mivel járnál horgászni a helyemben, és a többi hasonló helyzetben lévő horgász helyében. Ami cuccolni kell, az botok-orsók-merítő-szék-csónak-evező-horgony.

Jól sejtem, hogy egy kedves kerékpárost tisztelhetünk benned?

Megsz 2009.01.15. 23:31:26

@Kérész: Mi 25 km-t mentünk cangával, s egy halom felszereléssel. Töltésen, (nem gát), földúton, mindenhol. Aztán jó volt. Ti meg lusták vagytok. 60km-re meg minek jársz? Közelebb nincs?

Reggie 2009.01.15. 23:42:49

Egy evre, 9500 Ft-ot sajnalsz? Soher vagy nem kicsit.

Kérész 2009.01.15. 23:46:12

@Megsz: A lustaság fél egészség.:) Mondjuk nyáron általában reggel 3-kor indulok, nem esne jól 60km tekerés. A Tisza innen 60km, ezzel nincs mit csinálni.

De másik esetet mondok. Ilyenkor menyhalazni este járok, azt sem tudom elképzeni, hogy ma este pl. jól esne akár csak 5km biciklizés.

Bár az eredeti téma mégsem ez volt, hiszen a jegyárakról szólt. Azt jogosnak tartjátok, hogy több, mint két és félszerese lesz valaminek az ára, amiért a csereszolgáltatás nem nő, hanem csökken?

Nagykócsag 2009.01.16. 02:00:36

nincs egy autómentes négyzetméter ebben az országban.
miért nem lehet letenni a kocsit és az utolsó néhány km-t máshogy megtenni?

csiró géza · http://szalka.blog.hu/ 2009.01.16. 02:48:56

Nagylilik!

Ahhoz, hogy minden felszerelést magaddal tudjál vinni, legalább három bicikli kellene, ennyi megüléséhez pedig kevés egy segg. erre legfeljebb a Romanticos Katinkának lett volna esélye régi csúcsformájában.
Másrészt pedig a horgászok sokkal többet (területi engedély a gáthajtási mellett!) fizetnek azért, hogy a kedvenc időtöltésüknek hódoljanak a vízparton, mint a kerékpárosok, akik semmit. Természetesen nem utóbbiak tehetnek eme aránytalanságról.

Nagykócsag 2009.01.16. 03:03:03

@csiró géza: érdekes, azok vajon hogy oldják meg, akik bringával mennek horgászni? sok ilyet látni...
és vajon hogy oldották meg mielőtt autó lett volna? mindenki szekérrel ment horgászni?
nem, nem. el vagytok kényelmesedve, barátaim...

sanya18 2009.01.16. 03:46:50

azért nem mehetsz oda autóval mert ha ne adj isten a vízügyesek épp arra járnak mondjuk 8 teherautóval meg 4 munkagéppel karbantartani építeni tudomisén, akkor ne kelljen nekik lelökni a kocsidat a tiszába, mert az neked még ennél is kevésbé tetszene :P

Reggie 2009.01.16. 04:07:16

Kérész 2009.01.15. 23:46:12

De te nem csak horgaszni mesz oda, hanem kocsikazni is. Kulon fizetsz a kocsikazaser, es kulon a horgaszasert. Mi ezzel a gond?

Reggie 2009.01.16. 04:08:21

bocsanat a sok ismetlesert, de nem lattam h fogadta volna a hozzaszolasom a szerver, mindig csak Internal Server Errort vagot vissza(A moderatort megkernem ha erre jar torolje a feleslege)...

ekkerjoz 2009.01.16. 07:09:53

Óballa-Tiszapüspöki horgászhely távolság közúton 26 km.
Gáton 4 km.

Nagyjából a biciglisek éppen olyanok, mint a vegák.

kéjenc 2009.01.16. 07:40:08

érdekes h mindenki a lúzert szidja,azt h bárki bárkit szájbaszar 171%-al nem érdekes

rognork 2009.01.16. 07:49:43

látjátok, ezért nem szabad kikerülni indexre, mert akkor jönnek az okosok. akik
1: életben nem horgásztak (ld rapsic post)
2: valszeg a töltést sem látták (nem, nem 1 kerékpár nyom a szélessége, ált. 2 autó elfér)
3: nem csak a bringásoknak van kitalálva, akkor nem adnának rá jó pénzért engedélyt

Végül az a horgász lett a fasz, aki meg meri jegyezni, hogy a semmiért újra legombolnak +6k-t. dögöljönmegmindenautós és neazemberekkelfizettessékmeg
Ugye milyen hasonló?

nutiform78 (törölt) 2009.01.16. 07:59:34

1.A bicikliutakra a közlekedési felügyelet nem enged autóval ráhajtani nem a vízügy.
2.Ha nem kerékpárút lenne, akkor a vízügyeknek sosem lenne pénzük végiga aszfaltozni x 100 km védvonalat.

Czigler Zsolt 2009.01.16. 08:19:39

Istenkém,az még rendben van,hogy navigare necesse est,azaz hajózni kell,könnyed fordításban,node horgászni necesse est?
Azt a gátat falvak meg utak meg stb. védelmében építették.A bicikli még csak meg se simogatja,az autó azonban nagyon más,nem beszélve arról ,hogy ahol egy megjelenthet ott lesz ezer,pillanatok alatt.Úgyhogy vegyél-vigyél kiskocsit a kempingbicaj mellé,ne menj mennyhalra,horgássz közelebb!
Nekem sem hordja ide senki a Bükköt Ráckevére,de még közvetlen csatlakozást se működtet egyik közlekedési cég sem.Sőt!
Az ártéri erdőből is igen hamar elzavarna halőr,vízügyeserdész,ha nem biciklivel közlekednék.

Hellisfitar 2009.01.16. 08:34:02

Na, akkor egy kis tájékoztatás azoknak, akik nem értik miért is kell kocsival menni:
azok az idők már elmúltak, hogy egy szál fűzfavesszővel becserkészte az ember a vízpartot (na jó, pergetve még ma is így megy, egy összetolt bot, oldaltáska, de az szó szerint a cserkészésről szól, napi akár 6-8 kilométeres lopakodásról). A finomszerelékes horgászat megköveteli a millió és egy különféle bigyót, ami sajnos nem fér el az ember zsebében, esetleg a táskájában. A nem kicsi horgászládában különböző vastagságú horgászzsinórok vannak, horgok, súlyok, horogszabadító, zsinórjelölő filc, forgókapcsok, úszók és etetőkosarak garmadája, lámpa, olló, kés, és még hosszan sorolhatnám. Az én ládám bő tíz kiló, és nincs telepakolva, éppen csak azokat tartalmazza, amire biztosan szükségem lehet, a mérete jó 70x50x50 centi. Etetőanyag: csupán egy nappali horgászathoz, különösen ha indokolt a folyamatos etetés, bizony szükség lesz mondjuk 4-5 kiló gyári etetőanyagra, földre, és akkor még nem szóltam az élőanyagról, illetve a különböző konzerv csalikról (+6-7 kilogramm cucc a ládán kívül). Hovatovább két-három féle folyékony ízesítő, aromapor, csontiragasztó, és ismét egy jó tömött hátizsákkal több. Hahh, valamire ülni is kell! Hát akkor nézzük: horgásszék vagy amolyan fotel: összecsukható, de így is bő 60 centi hosszú, 2-3 kiló. Ha az ember viszont megengedheti magának, hogy a horgászládából kinyitható ülőkés "dobozt" vegyen magának jónéhány tízezer pénzért, akkor persze ezt megússza, viszont a cipelendő cucc mérete jócskán megugrik, nem kicsi az a láda.
Kaja, pia, napernyő, majd hazafelé - ha nem a C and R híve az ember, és kitűnő napot fog ki - a megengedett kifogható kvóta, legyen csak mondjuk két nemes és 5 kiló egyéb hal hazacipelése...
Hát ezt oldjátok meg bicajjal, okosok. :))) Kell az autó, még ha egyes elvakult bringamániás, amúgy a horgászathoz nem értő hozzászóló nem is igazán fogja fel miért kellene kocsival a partig menni.
Ez a "miért mész 60 km-re?" meg elég mulatságos, kábé olyan ez, mintha egy nyaralónak azt mondaná az ember, hogy miért megy a horvát tengerpartra, vagy a Bahamákra, víz és homok Pesten is van. Hát csak azért megy oda a pecás, mert azt a vizet ismeri, azt szereti, oda szól a területije. Ezért.
Ami viszont a legfontosabb: hosszú ideje lehetetlenítik el a vízügyesek a horgászokat az autóforgalom korlátozásával, a Tisza-tó környékén nem egy rész van, amit már nem lehet megközelíteni, holott kitűnő finomszerelékes horgászhelyek. Egy amúgy megengedett, de ilyen őrült emelésekkel korlátozott szolgáltatás pedig csak egyet jelent: a vízügyesek finoman szólva is pofátlanok.
De csak azért, hogy a drótszamarasok is értsék: aki szeret bringázni, hovatovább bele van habarodva, annak sem nyerné el a tetszését, ha mondjuk holnaptól a közutakon fizetniük kellene az úthasználatért. Hát van bicikliút. Ja, hogy az 60 km-re? ;)

citrix 2009.01.16. 08:49:48

Szerintem pecázni minimum lakóbusszal kell menni,nehogy mán valami "fontos" dolgot otthon kelljen hagyni.Kell az az 5 kiló etetőanyag,varrógép hátha elszakad valami,zuhanyzó-wc,légkondícionált utastér,etc.És a vízügy aszfaltozza le végig a gátakat,építsen lejárókat,miegymást.Egy frászt.Lehet szépen bicajjal menni vagy gyalog,elég autó van ezen a világon így is.És a legtöbb marha még a budira is autóval járna,nehogy 2 métert mennie kelljen gyalog.A hegyekben quadok,crossmotorok,terepjárók repesztenek (szerintük jogosan,hiszen oda találták ki remek játékszerüket),a vízpart se legyen csendes:oda is kocsival kell menni,naná.Barátom:annyi cuccot vigyél magaddal,amennyit a bicaj elbír kényelmesen,a kereskedelmi mennyiségű halászatot bízd a halászokra.

Szekig 2009.01.16. 08:54:33

En Budapestrol jarok a Tiszatora horgaszni. A Vedo gat nagyresze bisikli ut, amire autoval tilos felhajtani. Lassan nem is lesz ra szukseg, mert nem lesznek parti horgaszhelyek, ahova lehetne menni. Masreszt a csonakokat is csak kikotobe lehet vinni, ha pedig nem szeretned ott tartani, csak alkalmankent leengedni, akkor is oda kell menned, mert a bicikli uttal lezartak azokat a reszeket ahol le lehetett volna ereszteni a csonakokat. Ez a bicikli ut elgondolas nem jo. (En evi 4000 km-ereket bringazok egyebkent) Mondjuk egy 50-60 eves embertol ne varjuk el, hogy a rengeteg cuccal gyalogoljon 2-3km-t, elvegre pihenni jarna az ember oda.
Tovabba az autos behajtas tiltasanak az eredmenye, hogy teli van az egesz part szemettel. Mert eddig az igenytelenebbjei is egy zacskoban bedobtak az autoba a szemetet es elvittek. Most a legtobben nem viszik el mert nem fer a kulon cucc. (Sott lehet nem is akarjak... de ez mar maskerdes)
Gyakorlatilag a tiszatavi turizmust a horgaszok/vadaszok es csaladjaik tettek ki. De mivel ellehetetlenitik a horgaszatot, nem csak a parton, de a viz kezelesevel is, igy szep lassan bedol ott minden turizmusra alapozo dolog. A madarrezevatum nem eleg. Az az evi 100 kenuzo, kozel nem hagy ott negyed annyi penzt sem mint 100 horgasz. Ez pedig teny.
A gatban okozott karosodasrol pedig amit az auto okozhat majd akkor beszeljetek legyszives amikor megneztetek, hogy milyen allapotban van az a toltes. Teli van urge es eger lyukakkal, vakond turasokkal. Amiket feltetelezem nem az autos horgaszok vittek oda. stb. Sott a szemet halmok miatt ezek akartevok sokkal jobban szaporodnak mert tobb elelmet talalnak, s meg irtva sincsenek.
Reszemrol ennyit. Ismetelten nyomatekositanam, hogy imadok bringazni, de ezt igy nem lehet, vagy edesapamtol mar nem biztos, hogy elvarom illetve elvarhato, hogy a nagyobb utakat rengeteg cuccal le kerekparozza, gyalogolja.
Mellesleg jelzem egy horgasz csak az engedelyre kolt egy evben ottani tagsaggal 17000HUF-t. S ezek utan meg hajlando lenne gatfelhajtasit is venni, de nem engedik.
Szoval mindenki gondolkodjon el egy kicsit...

nevem 2009.01.16. 08:56:20

Szerintem itt a félrértés eredete:

> Azt jogosnak tartjátok, hogy több, mint két és félszerese lesz valaminek az ára, amiért a csereszolgáltatás nem nő, hanem csökken?

Szekig 2009.01.16. 09:09:46

@citrix: Mi a helyzet a parton a bicikli uton a motorosokkal? Ok hasznaljak rendszeresen. (A motorokra nem kell zold kartya, nincs kornyezetvedelmi osztaly...) 2 motor/robogo = 1 auto. 2 motoron csak ket horgasz ment, mig egy autoban altalaban 3/4 szokott menni. Mi a szennyezobb kerdem en.
Mi a helyzet esetunkben a vizben? Ott mennke a jetsky-k, meg az indokolatlanul nagy motorral szerelt hajok/lakohajok. Amig a parton lehet autozni, ezek szama elenyeszo volt, most egyre tobb van, mert nincs mas lehetoseg. Fokozottan kornyezetszennyezo mind. Mig az autok egyre jobbak, mar csak azert is mert egy katalizatorral tobb van benne mint az itt felsorol tarsaikban.
Ezek ellen nem tiltakoztok? Pedig ezek sokkal komolyabb problemat jelentenek. szerintem

rognork 2009.01.16. 09:46:07

szerintem meg fizessenek a bringások, elvégre nem jár alanyi jogon a bringaút. sőt, rendszámot nekik! a gumiabroncs, egyáltalán a bringagyártás környezetszennyező, nem beszélve a kerékpáros által kibocsátott többlet szén-dioxidról. tessék szépen visszaperkálni a közösség felé. nyarlani meg gyalog menjetek, legalább könnyen eltelik a nyári 2 hét szabi, 1 hét gyalog oda, 1 hét vissza. persze a gyalogúthasználatot ki kéne fizetni...

kultúrállat 2010.01.09. 18:12:01

Szerintetek lovaskocsira kell engedély?
süti beállítások módosítása