HTML

Szálka

Élővizek mindhalálig! Nyálka, pikkelyek, síkosság, fokgazdálkodás. Heroikus küzdelem az első nyilvánosan közvetített vágótokívásért.

Friss topikok

  • Don Pármezán: @gringo: A fokgazdálkodás jó dolog volt, mert az is csak volt már, múlt időben. Minket, kisszersz... (2019.07.21. 20:44) Sumák hálózás árvízkor
  • Mária Kosztolányi: Bóni-fok, Bóni Antalról kapta a nevét, ha többet szeretnél tudni róla szívesen mesélek. A Bóni gró... (2019.03.21. 00:49) Bóni gróf varsát húz a faszára.
  • csiró géza: @nyubocs: Türelme nem volt hiábavaló. (2019.03.09. 12:53) Cifrafosat a vajhal
  • Vélemény Pista: ? (2019.02.24. 11:45) Lota lota to Kerka
  • WildBear: @Girhes Joe: Látom, erre 9 év alatt nem jött válasz, pedig engem is érdekelt volna.. (2018.02.17. 17:00) Tiltott módszerek III.

Linkblog

Megrázó hírek: a gumiféreg feltalálója bekerült a Feketesügér-horgász Hírességek Csarnokába

2008.02.22. 00:07 szily

Erre varrjatok egy mohoszos állományfelmérő halászbrigád fogaival díszített gombot: február 21-én ünnepelték a plasztikféreg feltalálójának felvételét a jónevű Hírességek Csarnokába.

A negyvenes évek végén Nick Creme, és felesége, Cosma, egyfajta ohiói Curie-házapárként vad kísérletezéssel voltak elfoglalva a házuk pincéjében kialakított konyhában, konkrétan a tűzhelyen. A perverz pergető-Frankensteinek sohasem volt csalit akartak előállítani az Akron városában található szuterénben, vinil, különféle olajok és színezőanyagok segítségével.

Nick 1949-ben, egy szombati napon, a fortyogó serpenyők előtt szédelegve hirtelen úgy érezte, megtalálta a tökéletes anyagkeveréket. Már csak az ideális formát kellett megtalálnia. Próbálkozott reformkommunikátorfej-alakú sablonnal, csővé sodort népszavazási plakáttal, MOHOSZ etikai szabályzattal, de egyikkel sem volt igazán megelégedve. Számtalan, rajzolással, számításokkal, modellek kifaragásával, majd összetörésével eltöltött, lázas éjszaka után egy hajnalban zseniálisan egyszerű ötlete támadt. Felmászott az utcára, Cosmát kézen fogva elszaladtak a legközelebbi parkig, ahol a harmatos fűben ölelkezve összeszedtek egy jó kövér gilisztát. Nick öntőformát gyártott hozzá, ezzel meg is született a Creme Wiggle Worm.

A sármos Ősatya hamar céget alapított a találmányra, ami ma is létezik. A féreg kezdetben a lovaspólózó osztály privilégiuma lehetett: 1951 egy ötös csomag ugyanannyiba került, mint ma: egy dollárba.

 

Creme, aki a nyolcvanas évek elején halt meg, nagy ember lehetett, ami a cég acidos ihletésű, csodálatos plasztikrovar-kollekciója láttán is nyilvánvaló. A Catalpa-hernyó, a gigantikus gumivöröshangya és a Woolly Worm mind vízionárius alkotóra utalnak. 




 



 

13 komment

Címkék: évforduló féreg plasztikcsali

A bejegyzés trackback címe:

https://szalka.blog.hu/api/trackback/id/tr37349174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gringo 2008.02.22. 09:14:48

Szemrevételeztem a kollekciót, és arra jutottam, hogy a plasztikszörnyek nagy része halfogás helyett legfeljebb iskolás lányok és nyugdíjasok ijesztgetésére alkalmas, esetleg valamelyik alacsony költségvetésű, B-kategóriás szörnyfilmbe, a számítógépes grafika olcsó helyettesítőiként.

Chuk Sal Mho 2008.02.22. 10:30:51

Szerintem nem :)

A halak idonkent olyan kedvukben vannak, hogy szinte barmit megesznek. Persze akkor, ha nem vagyok vizparton :)

Nem tudom mekkora,

szily 2008.02.22. 11:02:57

gringo: Megdöbbennél szerintem, ha kipróbálnád őket. Életem első felsőtiszsai pergetőtúráján a három legeredményesebb domolykócsali egyike egy kőkemény testű, PVC-szerű anyagból öntött szovjet döglégy volt. Ha felkötöttem a műcsali elé, szinte mindig arra vetett rá magát a lógya.

gringo 2008.02.22. 11:38:30

Akkor és ott lehet, hogy ugyanolyan eredményes lett volna pl. a Marlborós doboz, vagy a műanyag csapkodós méhecske, ha már a szocreál tárgyaknál tartunk. A ruszki legyet azért megnéztem volna, elég ritka horgászeszköz lehetett már akkor is.

Persze magamból indulok ki, amikor szapulom ezeket a csudacsalikat, én ugyanis általában Rapalával sem fogok semmit, legfeljebb akkor, ha véletlenül beleakasztom egy horgásztársam szákjába.

Chuk Sal Mho 2008.02.22. 14:20:43

hoopa, hozzaszolas nem szereti a hmtl tageket :)

Szoval nem tudom, mekkora egy bogar, de 1-2g-os fejjel akar meg domolykozni is jo lehet cserebogar helyett.

Udv,

csiró géza · http://szalka.blog.hu/ 2008.02.22. 14:23:17

De szilynek ebből egész szerelőládányi készlete van, ami viszont már beteges. A hormonzavaros minitwiszterei viszont már bizonyítottak a Dunán, ez tény.

pérentúl 2008.02.22. 16:47:42

Műanyag légy mindjárt hányok:) Műlégy azaz igazi.

Chuk Sal Mho 2008.02.22. 18:00:51

gringo

En persze Salmo-ra eskuszom, es azzal tudomanyos modszereseggel nem fogok semmit :)

perentul: www.legyezohorgasz.hu/cikkek/0015/foam.html

Ez mulegy vagy nem? :)

pérentúl 2008.02.23. 08:58:30

Chuk Sal Mho!
A domi verő polibogár hát igen;)

gringo 2008.02.23. 22:02:59

Chuk Sal Mho: Egy nagyobb összegben mertem volna fogadni a kedvenc horgászcikk-márkádra :-)

Ez a csodálatos a horgászatban: bármelyikünk bármikor képes hosszan ecsetelni, hogy az általa választott csali/módszer/helyszín mitől lesz eredményes, majd hasonló alapossággal magyarázni, hogy miért nem sikerült egy árva paptetűt se fogni... Ehhez rengeteg háttéranyag is elérhető, személyes kedvencem pl. az ún. szolunáris táblázat, ami az áltudományoskodó parasztvakítás egyik legjellemzőbb példája olyannyira, hogy akár egy külön posztot is megérdemelne...

A belinkelt műléggyel amúgy fejbe kell dobni a domolykót? :-)

Chuk Sal Mho 2008.02.23. 23:56:55

Gringo,

Iden mar volt olyan esetem, hogy kimegyek vizparta. Dobalni kezdek, semmi (eddig szokasos ;)

Aztan levegobe szagolok. Uj wobbler, tudomanyos szin es fajta valasztas. Elso dobas oda megy, ahova gondolom. Es elso meteren kapas, meg is van a hal...

Egyebkent a szolunaris tablazat is olyan, mint sok minden mas: szerintem biztos, hogy van hatasa a halakra. 1000 mas dologgal egyutt (szel, legnyomas, fenyviszontok, vizjaras, stb).

Ettol fuggetlenul szerintem az fog halat, aki horgaszik. En most jottem melobol :(

Udv

gringo 2008.02.24. 08:03:10

Persze, ez előfordul. De sokan ezt is a saját okosságuknak tulajdondítják, nem az orbitális vakszerencsének.

Mármint a táblázatnak van hatása a halakra? Ja, ha megmutatod nekik... :-)

Chuk Sal Mho 2008.02.24. 13:18:45

Gringo,

Es az eredeti tema, a foambug (habbogar? :). Szoval csinaltam egy kezdetleges peldanyt. 0g a tomege, csak logatni tudtam. Bokor mogull, visszaforgoba. Szepen fogtam az apro domikat. Ez kicsit megviselte a bogarat, pl eltuntek a labai. El is fogytak/elmenekultek a kisdomik, megusztattam a bogarat a sodrassal befele. Jott is egy szep nagy domi, orraval megpiszkalta, de nem kapta be. Meg egy usztatas, mar csak megnezte 10cm-rol, aztan tobbet semmivel nem tudtam kimozditani a buvohelyerol.

Mikor legyes havernak meseltem, azonal mondta a tutit: mert mar nem voltak labai a bogarnak, gyanus lett az oreg dominak...

Udv,
süti beállítások módosítása