HTML

Szálka

Élővizek mindhalálig! Nyálka, pikkelyek, síkosság, fokgazdálkodás. Heroikus küzdelem az első nyilvánosan közvetített vágótokívásért.

Friss topikok

  • Don Pármezán: @gringo: A fokgazdálkodás jó dolog volt, mert az is csak volt már, múlt időben. Minket, kisszersz... (2019.07.21. 20:44) Sumák hálózás árvízkor
  • Mária Kosztolányi: Bóni-fok, Bóni Antalról kapta a nevét, ha többet szeretnél tudni róla szívesen mesélek. A Bóni gró... (2019.03.21. 00:49) Bóni gróf varsát húz a faszára.
  • csiró géza: @nyubocs: Türelme nem volt hiábavaló. (2019.03.09. 12:53) Cifrafosat a vajhal
  • Vélemény Pista: ? (2019.02.24. 11:45) Lota lota to Kerka
  • WildBear: @Girhes Joe: Látom, erre 9 év alatt nem jött válasz, pedig engem is érdekelt volna.. (2018.02.17. 17:00) Tiltott módszerek III.

Linkblog

Vízi polgárőrség a Balatonon

2008.05.28. 00:49 Yozuri Béla

Vízi polgárőrség kezdi meg ténykedését Gyenesdiáson, majd a keszthelyi öbölben – közölte Bozsóky Ferenc, a keszthelyi térség polgárőrségének régióvezetője kedden.

A vízi polgárőrség alapvető célja, hogy segítséget nyújtson a mentésben, az orvhalászat és -horgászat visszaszorításában, valamint a környezetvédelemben.

A civil őröket a keszthelyi öböl településeinek polgárőrcsoportjaiból toborozzák, akiknek a halászati társaság halőri tanfolyamot szervez, és el kell végezniük egy elsősegélynyújtó-, valamint egy kishajóvezetői tanfolyamot is. Kezdetben a halászat hajóin szolgálnak, de a későbbiekben uniós és önkormányzati támogatásokból szeretnének saját flottára szert tenni. Ehhez számítanak a Balatoni Fejlesztési Tanács segítségére is – mondta.

Bozsóky Ferenc arról is beszámolt, hogy kedden a keszthelyi térség polgárőrei Alsópáhokon tárgyaltak az Országos Polgárőr Szövetség elnökével, Túrós Andrással. A megbeszélésen szó esett arról is, hogy a Dunán és a Tisza-tavon is megszervezik a polgárőrséget.

(MTI)

Szálka komment:

Üdvözöljük a vízi polgárőrség célkitűzéseit. Reméljük, a létrehozandó flotta nem a legalizált motorcsónakázást szolgálja majd, mint pl. egyes balatoni önkéntes vízimentőnek álcázott motoros jachtoknál.

8 komment

Címkék: balaton fokgazdálkodás apácafúró vízirendészet

A bejegyzés trackback címe:

https://szalka.blog.hu/api/trackback/id/tr41491608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gringo 2008.05.28. 14:07:17

Épp ráhelyeztem a kezem a billentyűzetre, amikor megláttam a kis szürke apróbetűs részt. Nos, én is pont ezt szerettem volna írni.

Régi vesszőparipám, hogy az RSD-n egy tollvonással eltörölték a lóerő-korlátozást, 1-2 év alatt szétb***va a Dunaágat. (Megjegyzem: tényleg vannak az RSD-nek hajózásra alkalmas szakaszai, pl. a kiszélesedő déli szakasz. De mi lesz a középső szakasz hatalmas nádasaival és az európai hírű úszólápokkal???)

A Balatonon nem ilyen egyszerű a szitu - a közfelháborodás is nagyobb lenne - , így fondorlatosabb eszközökhöz kell folyamodni.

gatsy 2008.05.29. 16:26:45

Az ötletet alapvetően én is üdvözlöm, igen jó.

A motorcsónakozásra a megoldás, hogy a polgár őrök csak elektromos motorral közlekedhentek. Üldözni úgy sincs joguk, ráadásul az csendesebb is, környezetbarátabb is (jó, igen, tudom, kisebb a hatótávolsága, de mindent én sem oldhatok meg:)

albinviggen 2008.06.01. 12:59:12

A mentéshez olyan komoly tapasztalat kellene, amit nem nézek ki a polgárőrökből, komoly technika és tudás szükséges hozzá, erre ott van a VMSZ. Az pedig különösen röhejes, hogy a Halászat képzi ki őket! Mire vannak akkor a hivatásos halászati őrök?? (persze csak papíron, mert a gyakorlat azt mutatja, hogy tőlük aztán nyugodtan lophatják a halat..) Csendben megjegyzem, hogy a rapsicokat nem lehet a vízen megfogni és ezt tudnia kellene a Halászatnak is. Nem szól ez másról, mint a motorcsónakázásról...
Más:
az önkéntes vízimentőzés már régóta nem divat, különösen azért, mert kifutási engedély kell(ene) hozzá. 2000 óta bárki számára elérhető a közcélú személyszállításra kiváltott hajózási engedély, amivel akkor és oda motorcsónakáznak, ahová és amikor csak akarnak...

Koli 2008.06.01. 20:18:09

Gatsy,

félek azért nem lesz igazad, mert ha csak villanymotorral mennének, akkor nem kellene nekik kishajóvezeői vizsga?
De azért megnézném a polgárőröket a Hajózási Szabályzat teszten :-)

zolika3 2008.06.02. 07:40:46

A mentés szerintem is problémás,a halőri képzéssel egyetértek és támogatom.A balcsin is van gyors elektromos motorcsónak,nem láttam még tőgázon használni,hanem szépen csapatott vele a tulaj(a kikötőmester viszont csak padlógázon használná!!!).
Bozsóky Ferenc neve számomra elég garancia a felügyeletre,Csereszegtomajon a nulláról szervezte meg a helyi polgárőrséget(Európa legnagyobb faluja),most autóik és kommunikációs eszközeik vannak.Az emberi tényező a probléma ,idén 6x voltam horgászni ,de egyszer sem igazoltatott már 10 éve senki.Horgásztam viszont kavicsbányatavon ,ahol 3 polgárőr igazoltatott ,2 hölgy és egy idősebb úr.Szó nélkül, mindenki készségesen együttmőködött.

Kocapecás 2008.06.03. 08:47:14

Máris látom ahogy feltűnik egy száguldó motorcsónak polgárőrség felirattal a tavon és maga után húz egy önkéntes polgárőrt két sítalpon. Az hirtelen elengedi a vontatókötelet és akciófilmes módon ráveti magát Takács II. Béla nyugdíjas orvhorgászra, aki a nádas szélén sunnyog éppen ladikjával és HOKÉV-es üvegbotjaival a hetvenes évekből (orsó perselyes Rileh-Rex). Közben a motorcsónakból fotóznak sőt filmeznek. Megvan a nagy tettenérés. Főcím a helyi sajtóban. Béla bá-tól elkoboznak két keszeget. A halorzás gondja megoldódik. (Vagy nem?)

sultan2004 2008.06.03. 13:02:31

Alapvetően üdvözlendő a kezdeményezés, s nagy örömmel olvasom, hogy a Dunán és a Tisza-tavon is terveznek hasonlót.

A halőrzés csak (horgász)társadalmi összefogással valósítható meg. A halőr, még ha akar sem tud mindenütt ott lenni. Minden nagy vizünkre jellemző, h még tízszer annyian sem tudnának hatékonyan fellépni.

Már csak azt kellene valahogy elérni, hogy a kikötők tulajdonosai ne dédelgessék a rabsicok csónakjait (maguk se legyenek rabsicok:-) és ne működtessenek telefonos riadóláncot, ha a halőr elindul ellenőrizni.

Továbbá a törvényi szabályozást kellene korszerűsíteni, hogy a bizonyítási eljárás során egyszerűsödjön a halőr dolga (fogadják el a hőkamerás és egyéb technikai bizonyító felvételeket). Példaként szívesen citálom a lengyel példát, ahol a tetten ért rabsictól automatikusan elkobzandó minden eszköz, ami segítette a "munkájában". Beleértve az autót, amivel érkezett, a csónakot, a motort a mobilt, a GPS-t és a speciális alsónadrágot. :-)

(Egyébként a horgászok fejében kellene átírni az évtizedes beidegződést, hogy ami mindenkié, az senkié... Az átkos egyik legnehezebben levetkőzhető hagyatéka, hogy a közösből lopni nem szégyen. Ezért sajnos csak egy nemzedékváltás hoz majd gyógyírt a kérdésre, ha megfelelő korban megfelelő példa lesz a gyerekek előtt.)

Yozuri Béla 2008.06.04. 20:58:33

Szarvas Zoltán, egyetértek. Sajnos a nemzedékváltás ügyében nem vagyok túl optimista. (A minap is rámszólt egy 10éves forma fiú a tavunknál, hogy milyen dolog visszaengedni halat, pláne még a törpeharcsát is , amit irtani kell.)

Ahorgászoknak nem szabadna közösséget vállalni az ismert tévúton járókkal. Ez könnyitené meg a legjobban a halőrzést.