HTML

Szálka

Élővizek mindhalálig! Nyálka, pikkelyek, síkosság, fokgazdálkodás. Heroikus küzdelem az első nyilvánosan közvetített vágótokívásért.

Friss topikok

  • Don Pármezán: @gringo: A fokgazdálkodás jó dolog volt, mert az is csak volt már, múlt időben. Minket, kisszersz... (2019.07.21. 20:44) Sumák hálózás árvízkor
  • Mária Kosztolányi: Bóni-fok, Bóni Antalról kapta a nevét, ha többet szeretnél tudni róla szívesen mesélek. A Bóni gró... (2019.03.21. 00:49) Bóni gróf varsát húz a faszára.
  • csiró géza: @nyubocs: Türelme nem volt hiábavaló. (2019.03.09. 12:53) Cifrafosat a vajhal
  • Vélemény Pista: ? (2019.02.24. 11:45) Lota lota to Kerka
  • WildBear: @Girhes Joe: Látom, erre 9 év alatt nem jött válasz, pedig engem is érdekelt volna.. (2018.02.17. 17:00) Tiltott módszerek III.

Linkblog

Hóvirág (Galanthus nivalis)

2008.02.23. 22:04 Shepherd

A hóvirág az amarilliszfélék (Amaryllidaceae) családjába tartozik. Egyike legkorábban virágzó növényeinknek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Hóvirág nyit az erdőben, fehér, mint a lelkem

A napsugár arany fénye simogat, ölelget,

Rácsókolja a melegét minden kisvirágra"

Magyar nóta (nem vicc, itt találtam: http://zeneszoveg.hu/lyrics.php?lc=26270 )

 

Igazi tavasz volt ma. Yozuri Bélát idézném, aki ilyen napokon szokta mondani:  „két kézzel alig bírom lenyomni a farkamat…”
Azt hittem maradt csontim a csomagtartóban de csak a tóparton derült ki, hogy mind bebábozódott. Szerencsére maradt pár szál giliszta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Huszonhat éve egy járási fő okos rúgja rám az ajtót, nőnapon.  Gyere, mert nem férünk el egy kocsiban, te vezeted a másikat. Hét csaj dolgozott az osztályán. Ne kérdezz, gyere utánunk. Megyek persze a három rondábbikkal. Valahova ide hoz ki, ahol most próbálok horgászni. Hosszú volt a tél, akkor nem volt ilyen idő, mint ma. Viszont szintén hóvirág ameddig a szem ellát. Kiszáll, próbálja a pocak alá begyűrni az inget, szedjetek magatoknak, szól a hölgyekre. Ők vihogva hajladoznak nekem ég a pofám helyette is. Azóta nem jártam erre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hely már nem vadregényes, hanem olyan tipp-topp kiránduló izé nagyon rendezett utakkal. Nem is értem hogy maradhatott meg a hóvirág mező.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nagyfokú kreativitás és a meggyőződés - úgy szakmailag, mint emberileg – horogra csalt néhány kárászt meg egy Koi pontyot. Ekker Józsi hív közben, hogy mondjak valami jót. Csak mikor leteszem jut eszembe a rengeteg hóvirág. Kár.

 

 

 

 

 

 

 

3 komment

Címkék: tavasz hóvirág magyar nóta

A bejegyzés trackback címe:

https://szalka.blog.hu/api/trackback/id/tr45351872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Porcelán az elefántboltban 2008.02.23. 23:36:13

Lerágtam a körmöm. Azt vártam, hogy hogyan hasznosítható a hóvirág a pecázásban. Ezek szerint csak lelki támaszt nyújt. Phűűű, megkönnyebbültem.
Azért nem semmi a sztori dramaturgiája.

:)

gringo 2008.02.24. 07:59:12

A hóvirág egy dolog.
Még két hét ilyen idő, és a gyümöcsfák is nekiállnak virágozni. Az már nem lesz ilyen szívet melengető látvány a márciusi fagyok előtt...

ekkerjoz 2008.02.24. 13:25:19

Az udvari aranyeső tövében január 24.-én nyílt ki a hóvirágom, azóta virágzik, Csiro Géza uramnak küldtem is róla fotót, azzal, hogy korán lesz tavasz, slám, ma tavasz van.
A somogyországi tavak mentén horgásztam én annak idején, Dugonics barátommal, és jó vót, nagy csukák, szép kárászok, de ennek 20 éve van már.
Kapozsvár jó hely, a pécsiek mégis azt mondták, hogy nappal is kell ott a lámpa, merthogy "sötétsomogy", sosem értettem, miért. Nekem sok jó cimborám volt ottan, pár ma is, inkább Pest és megyém-városom környékén találkoztam sok setét emberrel, ez van.
süti beállítások módosítása