HTML

Szálka

Élővizek mindhalálig! Nyálka, pikkelyek, síkosság, fokgazdálkodás. Heroikus küzdelem az első nyilvánosan közvetített vágótokívásért.

Friss topikok

  • Don Pármezán: @gringo: A fokgazdálkodás jó dolog volt, mert az is csak volt már, múlt időben. Minket, kisszersz... (2019.07.21. 20:44) Sumák hálózás árvízkor
  • Mária Kosztolányi: Bóni-fok, Bóni Antalról kapta a nevét, ha többet szeretnél tudni róla szívesen mesélek. A Bóni gró... (2019.03.21. 00:49) Bóni gróf varsát húz a faszára.
  • csiró géza: @nyubocs: Türelme nem volt hiábavaló. (2019.03.09. 12:53) Cifrafosat a vajhal
  • Vélemény Pista: ? (2019.02.24. 11:45) Lota lota to Kerka
  • WildBear: @Girhes Joe: Látom, erre 9 év alatt nem jött válasz, pedig engem is érdekelt volna.. (2018.02.17. 17:00) Tiltott módszerek III.

Linkblog

Lota lota to Kerka

2009.03.18. 16:46 Shi Manó

http://www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=21065

Menyhalat telepítenek a Kerkába. Én Lentiben voltam katona, inkább fehércápát telepítettem volna.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szalka.blog.hu/api/trackback/id/tr51010088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Calo' · http://gangstersinc.tripod.com/Vizzini.html 2009.04.16. 22:15:20

www.haldorado.hu/forum.php?frid=2976

yence Felhasználói adatok [yence offline] Felhasználó hozzászólásai
Regisztráció: 2007-04-23 13:38:13


Tegnap olvastam egy cikket és nem tudtam megállni, hogy valamilyen formában ne reagáljak rá nekik oda. Ám ismerve őket, mennyire nem kedvelik a véleményemet évek óta, hát ide is bevágnám egy "nyílt levél" formának, hadd olvassák a víz és hal barátok. Íme a mail levelem a ZH. napilaphoz címezve és elküldve tegnap du.:

Erre írtam "hozzászólásnak", de az újságban olvastam, nem itt a neten tőlük:
zalaihirlap.hu/lenti_let..._tenyerbol_a_patakba

"Kuriózumnak számítok? :-) (Menyhal-monológ)

feladó: yence
címzett: zalaihirlap


feladó yence
címzett zalaihirlap@zh.plt.hu
dátum 2009. március 23. 17:26
tárgy Kuriózumnak számítok? :-) (Menyhal-monológ)
küldő gmail.com

részletek elrejtése 17:26 (16 órája)


Kedves (szenzációgyártó?) Zalai Hírlap illetékesei!


Meglepő és kissé malíciázásnak ható hozzászólásomat innen a megyéből, a Kerka patakból
kiloccsanva próbálom betűkbe csapkodni a nyálkás farokúszómmal, én a "Lota lota".. ;-)
(Menyhal Menyhért)

Mert érdekes paradoxnak tűnő cikket találtam magamról, rólunk a napilapjuk száraz (brrrrr!) hasábjain.
50, azaz ötven ivadékot a fajtámból? Egy folyóvízbe engedni?
Ha ember lennék, hát azt vágtam volna erre gondolkodás nélkül, hogy "szellentés a szitába csak!".
Mert az. (Hasonló korábbi sms-t már hajítottak ki nagy ívben, "tudok arról is"...) ;-P
Persze kell a vasiaknak a média-hátszél és fényezés, tán horgász-sport-turizmus marketing is,
ha már oly ügyesen el tudták pályázni a helyiek, a hazaiak elöl a vizeiket. :-)

Divat lett amúgy lemenni a vízpartra egy tarisznyára való beszerzett halivadékkal és a médiát naná odarendelni
egy megfelelő képes/hatásvadász tudósítás érdekében - nem ez az első ilyen!
Hatásos, a laikus tömegnek főleg. ;-)

Na, de nem ezért kezdtem ám vadul pipálni a levegőre kikukkantva és ZH-t olvasva.
Hanem a "kuriózumnak számító menyhal" megemlítése okán. Nos tudom, a nagybátyáim a tengeren a tőkehalak
és ez ugye nem kis pedigré nekem. Amit már még kevesebben tudnak, én a hazai halfajokkal ellentétben
avval is hasonlítok ám az északi tengeri atyafiságomhoz, hogy télen(!) a hideg vízben szaporodom, ívok le.
Fene a különc fagyos libidómat, igaz? ;-)

Nos, rátérnék: Lehet, azok a most nagy csinnadrattával idehozott (a Kerkába) kis óvodás (maréknyi) rokonaim
abból a vérvonalból valók, amit egy afféle "Hany Istók" (korábbi) életvitelű ember élve kifogdosott itt a Kerkából és eljuttatott
a Keszthelyi Agrártudományi Egyetem tudományos kutató szakembereinek anno a '80-as évek vége táján.
Mert azok legálisan "leszóltak" anno a zalai horgászoknak, és a "kisszerszámos halászoknak" is (a Mura viszonylatában).
Igen, mert a Murában is "őshonosak" vagyunk, néha rátévedünk a hálóra is - sajnos. ;-(
Na, "yence" vagyis hát az a "Hany Istók" örül annak, mert nem vagyunk védettek máig sem,
de még csak a "nemes hal" kategóriába sem soroltak bennünket soha azok a buta horgászok-halászok. Pedig!
Állítólag nagyon finom a kemény húsunk, szalonnával tűzdelve, tepsiben egészben sütve - a fene a gusztusukat igaz? ;-)

Szóval, anno lejöttek Keszthelyről az egyetem kutatói, talán a nevükre is emléXem: Dr. Szipola Imre, és Födelmesi Zsolt.
És vittek az őseimből tucat számra, élve, vizes nagy edényben. "yence" volt a "kapcsolat" hozzá. (A szemét!) ;-(
Később pedig ez a "yence" vitt még Keszthelyre a fajtánkból, mert megtérítették
az útiköltségét is állítólag: Pl. egy hatalmas fagyasztott fogas süllőt kínáltak a kutatói vízi telep fagyasztóládájából
cserébe többek közt, így hallottam a hal fülemmel? ;-)

Állítólag a két úr már nincsen ott, és hát az idő is eltelt szépen, de egyet még hozzá locsognék akkor:
Azt a télen befogott jópár db. ikrás és "tejes" egészséges rokonomat ezek az okos szakkutatók "lefejték"
és kb. 14-16 C fokos (vagy még melegebb!?) folyóvízben akarták a szaporítóanyagot megtermékenyítve eredményt elérni,
felmutatni. És állítólag akkor az az első évad kísérlete - hiába a megfelelő számú és elevenségű "házaspároktól"
kudarcba fulladt. Mert amit "Hany Istók - yence" tudott a vízparti megfigyeléseiből,
azt a szakemberek talán elfeledték figyelembe venni: a decemberi vízhőmérséklet nem 15 C fok, de nem ám!
(Utólag mondták el a hibájukat az urak, a "beszállítójukat" pedig nem vonták be,
és az sem gondolta volna róluk ezt a malőrt akkor, hogy szóljon előre nekik még erről is.) :-)

Hát, nos csak ezt akartam hozzálegyezni az úszonyaimmal az önök "tudósításához" a menyhal ügyünkben,
meg ez a "yence" is ideengedett a komputere elé talán elzsibbadva egy nem halétel utáni nagyfröccstől? ;-)

Síkamlós üdvözlettel: Menyhal Menyus

(Ui.: "Hany Istók" nem ír, mer' aztAT úgyis kidobják csak - mint ezt is majd. Ne is ereszkeGGYenek le ahhoz az alakhoz!) ;-P


L., 2009.03.23. "

Erre írtam "hozzászólásnak", de az újságban olvastam, nem itt a neten tőlük:
zalaihirlap.hu/lenti_let..._tenyerbol_a_patakba
süti beállítások módosítása