HTML

Szálka

Élővizek mindhalálig! Nyálka, pikkelyek, síkosság, fokgazdálkodás. Heroikus küzdelem az első nyilvánosan közvetített vágótokívásért.

Friss topikok

  • Don Pármezán: @gringo: A fokgazdálkodás jó dolog volt, mert az is csak volt már, múlt időben. Minket, kisszersz... (2019.07.21. 20:44) Sumák hálózás árvízkor
  • Mária Kosztolányi: Bóni-fok, Bóni Antalról kapta a nevét, ha többet szeretnél tudni róla szívesen mesélek. A Bóni gró... (2019.03.21. 00:49) Bóni gróf varsát húz a faszára.
  • csiró géza: @nyubocs: Türelme nem volt hiábavaló. (2019.03.09. 12:53) Cifrafosat a vajhal
  • Vélemény Pista: ? (2019.02.24. 11:45) Lota lota to Kerka
  • WildBear: @Girhes Joe: Látom, erre 9 év alatt nem jött válasz, pedig engem is érdekelt volna.. (2018.02.17. 17:00) Tiltott módszerek III.

Linkblog

Cuba VII.

2008.05.01. 19:14 ekkerjoz

Pillanatképek

a világ egyik legszebb országából.


Az üzlet régen bezárt, valamikor talán porcelánt, vagy függönyt árusíthattak benn, leszakadt redőnye az államosítás óta nem volt festve. A kapuban megint egy triumvirátus, bölcs férfiak csoportja töri a fejét, mindenki a sajátját. Elszántan néznek a jövőbe, nincs mitől tartaniuk, a huzat nem fogja becsapni a rég kibontott kaput.

Másik elhanyagolt portál, egykor a rönköt sequoia erdőből vágták, majdnem biztosan zsaluzáshoz való deszkának fűrészelték, de egy homlokzaton végezte be a fenyő. A lécekről lehullott a vakolat, csak a forradalmat sikerült konzerválni Kubában, az épületeket nem.

Érdekes, hogy a szellemházba légvezeték oson a girbe-görbe oszlopról, ami egyszerre tartja a villamosenergia és a kommunikációs kábeleket.

Külön figyelmet érdemel a golfkocsiba oltott tuk-tuk felirata, Challenger, a Dodge egyik sikerautója volt egykor, 1970-1975 között. Most ismét feléledt a név, vajon eljut-e Kubába egyszer? Reménykedjünk.

A forgalomtechnikát azért nem bízzák a véletlenre, a főútvonal végét jelző táblát gondos kezek a ház sarkára szegelték.
De jó lenne tudni, milyen a vége, ha ilyen a főút...


Kimondottan szép, majdnem pej paripa, néhány számmal kisebb, mint európai társai.
Máshogy patkolták, mint itthon szokás, hiányoznak a patkó körmei, vagy sarkai, sőt, mintha maga a patkó is kicsit elveszett volna, lehet, hogy inkább csak földúton járhat a ló. A nyerget nem túlozták el, így a kengyelt sem, zabla sincsen, se kantár, futószárral irányítja a lovas a paripát.

Baktatnak az iparvágányon  az államvasút fővágányán által, lovagunk saras gumicsizmában, nemzeti színek alatt szíjja a cigit, a hamu néha lehull a pejkó hátára.

Távolabb élénk tevékenység látszatát keltő teherautók, a sín mellett sétáló emberek. Még távolabb a Sierra Maestra, a kép Trinidad környékén készült.

A hegy fölött megtorpannak a felhők, pedig Trinidad igazán szép kisváros, ha szerencsések, a Világörökség részévé lesznek. Előbb-utóbb.

Nagyon szeretem a veterán motorokat, kétszázat ver a szívem, ha meglátok egy régi gépet ami az úton berreg, nincsen szebb hang ennél, higgyék el. Szeretem a technikájukat, a szagukat, nekem a motorok jelentik a gépészeti tudományok csúcsát (meg az automata órák és a gőzmozdonyok).

 

 

                                                                          Kedves kép nekem az utolsó, nemcsak a profi kivágás és téma miatt. Szinte lehetetlen volna kitalálni ilyet, ahogy a motorkerékpár utasai, a motor alkatrészei is egy család, de három különböző tag: Ural, Dnyepr és Izs összegyúrva egy oldalkocsis motorba.


---A fotókat don Yozuri Béla, a szalka.blog.hu állandó kubai tudósítója készítette, legutóbbi kiküldetése alkalmából. Másolni, továbbadni, felhasználni csak Yozuri Béla engedélyével szabad.---

2 komment

Címkék: portré kuba kommunisták szürrealizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://szalka.blog.hu/api/trackback/id/tr65447632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.05.01. 20:11:52

Tudom, hogy ez tök más téma, habár jó pálda arra amikor az idő megáll.
Szóval a néhai NDK volt félelmetes abból a szempontból, hogy sok minden megragadt a háborús idők óta. A kubai portálokról jutott eszembe, hogy még a '80-as évek végén is láttam Drezdában a háborúban bedeszkázott kirakatokat, szarrábombázott lakóházakat, a romhalmaz Frauenkirchét alatta az odamenekült áldozatok maradványaival (mára nagyon szépen újjáépítették). Aztán ott voltak a '30-as években épült autópályák, meg még sorolhatnám. De a tárgykultúra sem volt semmi. Az NDK-s csukaszürke egyenruhák szabása is a wehrmacht időkből maradt meg, meg a pályaudvari mérleg is a múltból dekkolt évtizedek óta ugyan ott.
Persze Budapest is bőven tele van háborús, meg '56-os belővésekkel és repesznyomokkal a mai napig.
Hát kicsit elkanyarodtam a karibi világtól, de ezekről a képekről most nekem ez jutott eszembe.

gringo 2008.05.05. 09:59:42

Az első kép akár a 80-as években is készülhetett volna egy pesti külvárosi élelmiszerbolt előtt. Fura, hogy miközben még mindig tele vagyunk szocreál emlékekkel, ezek a rozsdás fémredőnyök teljesen eltűntek, pedig anno rondaságukkal meghatározták a pesti utcaképet.
süti beállítások módosítása