HTML

Szálka

Élővizek mindhalálig! Nyálka, pikkelyek, síkosság, fokgazdálkodás. Heroikus küzdelem az első nyilvánosan közvetített vágótokívásért.

Friss topikok

  • Don Pármezán: @gringo: A fokgazdálkodás jó dolog volt, mert az is csak volt már, múlt időben. Minket, kisszersz... (2019.07.21. 20:44) Sumák hálózás árvízkor
  • Mária Kosztolányi: Bóni-fok, Bóni Antalról kapta a nevét, ha többet szeretnél tudni róla szívesen mesélek. A Bóni gró... (2019.03.21. 00:49) Bóni gróf varsát húz a faszára.
  • csiró géza: @nyubocs: Türelme nem volt hiábavaló. (2019.03.09. 12:53) Cifrafosat a vajhal
  • Vélemény Pista: ? (2019.02.24. 11:45) Lota lota to Kerka
  • WildBear: @Girhes Joe: Látom, erre 9 év alatt nem jött válasz, pedig engem is érdekelt volna.. (2018.02.17. 17:00) Tiltott módszerek III.

Linkblog

Horgászrasszizmus Angliában

2009.01.29. 11:29 csiró géza

"Akár le is sittelhetnek!" - kiabálta bele a diktafonokba Mr. Booth, egy Grimsby-környéki horgásztó-tulajdonos, jelezvén, hogy akkor is kitiltja vizeiről a Kelet-Európai horgászokat, ha lengyel emberjogi aktivisták potyognak az égből.

A derék gazdánál az olvasztotta le a biztosítékot, hogy ellenőrzéskor részkontinens-társaink bután néznek rá, amikor céklavörös fejjel szemükre veti, hogy miért van lapra szerelve a húszkilós ponty a hűtőtáskában, holott ő világosan megmondta, a halat vissza kell engedni!

"Időről-időre elmondom mindenkinek, hogy nálam a halat nem lehet leölni, de úgy néznek rám, mintha a Holdról jöttem volna!"

Mr. Booth amúgy előszőr száműzni akart minden külföldi horgászt, majd később emberjogi okokra és társadalmi presszióra hivatkozva leszűkítette döntését Kelet-Európa pecásaira, mivel ebben a térségben tekintik a pontyot leginkább kulináris értéknek.

www.thisisgrimsby.co.uk/news/Fisheries-owner-reported-Human-Rights-Commission/article-645113-detail/article.html

12 komment

Címkék: horgászrasszizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://szalka.blog.hu/api/trackback/id/tr49909976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2009.01.29. 13:40:38

nemtom mit néznek hülyén, aki elolvas pár cikket akár a mesteri mahorból, benne van, hogy az angoloknál a pontyot nem eszik meg, csak sportoltatják. gondolom a lengyel újságírók előtt sem ismeretlen ez. vagy én vagyok ennyire naív?

gatsy 2009.01.29. 13:53:25

szerintem meg éljena rácz ponty meg a hallé!:D

neménvagyok 2009.01.29. 13:58:08

Maconkán is ez van, és szerintem ez teljesen normális.

Boldog szívvel engedtem el a 18.60-as tükröst.

SVr 2009.01.29. 14:10:51

ezzel szemben dániában a helyi put&take tavakban azonnal fejbevágják a pisztrángot és kidobják a partra amig be nem fejezik a pecát ...

Jasperek 2009.01.29. 14:21:24

Azt nem értem mi ebben a probléma? Miért kell alapból szelektálni lakóhely szerint?
Ha elmegyek egy magántóra és ki van írva ,hogy 5kg-nál nagyobb halat vissza kell engedni akkor visszaengedem.Ha nem tettszik ,nem vitatkozom ,hanem megyek máshova horgászni.Világos.Ha én vagyok a tulaj akkor kiírom ,hogy ha mégis elviszik 100.000ft kell érte kifizetni és a napijegy megvásárlásával alávetem magam a szerődésnek.Aztán beperlem + soha többet nem engedem be horgászni.
Ehhez modjuk olyan jogi viszonyok kellenek vagy megfelő haverok:)

csiró géza · http://szalka.blog.hu/ 2009.01.29. 15:03:17

Szerintem nem hülyék sem a lengyel horgászok, sem az újságírók. Inkább csak ügyeskedni próbálnak, vagy még precízebben fogalmazva: két legyet ütni egy csapásra. Trófea és ráczponty egy horgászattal is kivitelezhető...

Getz 2009.01.29. 15:06:37

@duct: Az angoloknak, meg az íreknek a lolka-bolkák (értsd: lengyelek - tőlünk nyugatra, a keletiek így hívják őket) olyanok, mint a bibliai hét csapás. Menj ki és megtudhatod, hogy van fehér cigány is! Teljesen megértem a tó-tulajt, mit élhetett át, ha az angol hidegvére ellenére így kiakadt. A jogvédők meg bek@phatják, ha a tulaj azt mondja, hogy nem megenni, akkor vissza kell engedni, majd lemenni a helyi tecsóba a lengyel-részre, és ott megvenni....

a_tom 2009.01.29. 15:06:56

Ja, ha ott az a szokás hogy nem eszik meg, akkor egyél mást. Itt sem esznek az ázsiaiak macskát meg kutyát vagonszámra mert nekünk nagyon nem tetszene.
Másrészről viszont pár kultúrálatlan miatt kitiltani bizonyos csoportakat szintén kultúrálatlan lépés.

Egon Olsen (törölt) 2009.01.29. 15:07:37

Mivel a fent nevezett úriember, az összes angol és az összes kelet-európai is az ú.n "kaukázusi" vagy "fehér" ember kategóriába tartozik azért nincs értelme rasszizmusról beszélni.
Amit ő művel, az lehet kultúrális diszkriminiáció, vagy xenofóbia, esetleg sovinizmus, de semmi esetre sem rasszizmus.

Olvastam az eredeti angol cikket, abban egy lengyel ember fejti ki a véleményét a helyzetről, hát sajnos rossz kifejezéseket használt. Nem muszáj követni.

baliquez 2009.01.29. 15:11:26

Azert lehet kapni pontyot is Londonban, csak rendelni kell halasboltban. Mondjuk nem olcso, ketto darab ketkilos tukrosert fizettem 28 fontot, raadasul pucolva adtak (=lenyultak az ikrat/tejet) pedig nem ugy kertem.

Sajna nem nagyon reklamalhattam mert nem akartam emiatt lemondani a halaszle-racpontypartit. A ketto, kettofelesnel, konyhaoptimalisnal nagyobb pontyokat meg amugy is erdemesebb szerintem visszaengedni.

Kicsit melegebb lesz az ido kifogom az osszes sugereiket bosszubol hogy sokert aruljak a pontyot. Totulajdonos meg diszkriminal, ami csunya dolog.

csiró géza · http://szalka.blog.hu/ 2009.01.29. 15:30:42

@Egon Olsen: Nem akarok szemantikai vitát nyitni, de ez nem teljesen így van. A Kaukázusi (vagy Europid) kategória nagyrassz, és azon belül vannak rasszok. Tény, hogy pont a lengyelek nagyobbik fele egy rasszba tartozik az angolokkal, de a csehekre, szlovákokra, ukránok, magyarokra, románokra ez már nem áll.

tony84 2009.01.29. 22:11:23

Na és mi van a németekkel, ahol ugye tilos visszadobni? Ők vajon már jegyet sem vehetnek? Valószínűbb, hogy ők képesek felfogni a nem túl bonyolult szabályt.
süti beállítások módosítása