Ha összehasonlítjuk a Tisza-tavat és a folyót Köre alatt, látjuk, hogy kikötő szempontjából óriásiak a különbségek. Míg a tavon egymást érik a kikötők, kempingek, addig a folyón lefelé alig találunk horgászcsónakunk tárolására alkalmas kikötőt. Így azért nem kell annyira csodálkozni, hogy nincs komoly horgászturizmus. Tudomásunk szerint kimondottan csónakoknak szánt kikötő Kisköre és Csongrád között Martfűn van. Persze a Wiking tiszaroffi, szolnoki és csongrádi yachtkikötője rendelkezésre áll, de egy horgászcsónakot havi 13eFt-ért tároltatni egyébként is luxus, pláne manapság.
Nem tudni, hogy mi lehet a fő oka annak, hogy a folyón nincs csónakkikötő. Egy viszont biztos, igény lenne rá. Ha végignézzük a folyót, csónakot tárolnak sok helyen, fához, régi műtárgyhoz kötve, annak ellenére, hogy lopják rendesen. Szerintem a Tisza menti falvak akár mindegyikében lehetne csónakkikötő, egy horgászbolt-büfével kombinálva biztosan megélne tavasztól őszig. De jelenleg erről szó sincs, aki most lép, az monopol helyzetben indul, még válogathatna is, hogy csak egész éves tárolást vállalna.
Egy kikötő létesítése nyilván nem egyszerű, ha az lenne, akkor azért több próbálkozás lenne rá. Több, mint tíz engedély beszerzése komoly akadály, nehéz leküzdeni. Az önkormányzatok előnnyel indulnak egy vállakozóval szemben, mert sok vízparti ingatlannal rendelkeznek, így könnyen találnának olyat, amelyikre kapnak engedélyt. Meglévő engedéllyel biztosan találnának olyan vállakozót, aki üzemeltetné. Ez könnyen maga után hozná egy horgászbolt, büfé, kemping, netán panzió létesítését, ami egy kistelepülésnek komoly fejlődést jelenthetne. Előnyben vannak azok a települések, ahol a yachtkikötők vannak, mert azoknak már most is van forgalma, ráadásul más célközönséggel, mint a csónakkikötőé, így a szolgáltatásoknak szélesebb felvevő piaca lenne. (Igaz, hogy más igények vannak, de az arany középút itt biztosan járható lenne.)