HTML

Szálka

Élővizek mindhalálig! Nyálka, pikkelyek, síkosság, fokgazdálkodás. Heroikus küzdelem az első nyilvánosan közvetített vágótokívásért.

Friss topikok

  • Don Pármezán: @gringo: A fokgazdálkodás jó dolog volt, mert az is csak volt már, múlt időben. Minket, kisszersz... (2019.07.21. 20:44) Sumák hálózás árvízkor
  • Mária Kosztolányi: Bóni-fok, Bóni Antalról kapta a nevét, ha többet szeretnél tudni róla szívesen mesélek. A Bóni gró... (2019.03.21. 00:49) Bóni gróf varsát húz a faszára.
  • csiró géza: @nyubocs: Türelme nem volt hiábavaló. (2019.03.09. 12:53) Cifrafosat a vajhal
  • Vélemény Pista: ? (2019.02.24. 11:45) Lota lota to Kerka
  • WildBear: @Girhes Joe: Látom, erre 9 év alatt nem jött válasz, pedig engem is érdekelt volna.. (2018.02.17. 17:00) Tiltott módszerek III.

Linkblog

Tour de Halászlé 2009

2009.07.25. 01:57 Shi Manó

Nyár végén a Szálka három szerzője, Shi Manó, a szenvedélyes vízijárműgyűjtő, Szily László, a rasztafariánus horgászmódszerek professzora és Hintamester, aki multiblogger és Gerendás Péter-rajongó kiegészülve Bede Mártonnal, aki nem horgászik, csak szeret enni, szóval ez a négyes elindul, hogy a Baja-Szeged tengelyen megkeresse, hol, melyik vendéglátóipari egységben mérik a legjobb halászlevet.

Alapvetően Baja-Szeged, Duna-Tisza összecsapásról van szó, tehát budapesti, balatoni vagy kisalföldi helyek nem szerepelnek a programban, viszont minden olyan vendéglátóipari egység szóba jöhet, amelyik belül van a Paks-Mohács-Szeged háromszögön.

Szinte biztosan támadunk olyan esteblished helyeket, mint Szegeden a Kiskorossy, az Algyői, az Öreg Körössy és az étteremkalauzban halászlébajnoknak hirdetett Jobb Mint Otthon Kisvendéglő, esetleg még a Fehértói  és Roosevelt téri
halászcsárda bejátszhat.

Baján persze a Véndió, a Sóbri és a Damjanich utcai halászcsárda jöhet szóba elsősorban, aztán a Duna-szekcióban ott van még a mohácsi (szent mihály tér), a dunaszekcsői (Duna Gyöngye Halászcsárda), a paksi, a dunakömlődi.

Akinek van ötlete, hogy milyen helyre érdemes még elmenni a környéken, írjon, plz!

79 komment

Címkék: duna tisza halászlé kommunisták fokgazdálkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://szalka.blog.hu/api/trackback/id/tr281267025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evacat 2009.07.25. 09:40:10

A dunai vonal erősítésére ajánlom, bár kicsit kiesik a megadott területről:
Százhalombatta Halászcsárda
/www.halaszcsarda.eu/

evacat 2009.07.25. 09:46:07

Kiváncsi leszek a véleményetekre a Fehértói halászcsárdáról, mert amig még nem készült el az M5, addig világbajnok volt a lé, bejutni alig lehetett. Mi változott azóta, hogy a forgalma jelentősen csökkent?
Én azóta egyszer voltam ott, nem sokkal a pálya megnyitása után, akkor még csak az tűnt fel, hogy ebédidőben kongott az ürességtől. A halászlé és a haltepertő viszont isteni volt.

lackó 2009.07.25. 09:48:32

Mint némi szegedi kötődéssel bíró: a fehér-tói és Roosevelt térit én kihagynám, nem biztos, hogy a nagybográcsos ember delikátos kajái olyan jó benyomást tennének. Viszont a Vendéglő a Régi hídhoz (régebben Égő arany) egész stabil pont lehet.

Az, hogy versenyzik a dunai-tiszai, pedig inkorrekt a dunaival szemben :)))

gergoke 2009.07.25. 09:49:06

Javasolnám egy próbára az Akasztói Halascsárdát. Bajai típusú levet főznek, nekem a kedvencem az "akasztói ponty hallé filézett harcsa szeletekkel, belsőségekkel". Csak gyufatésztát és szódavizet szoktam kérni mellé semmi mást.

A pontyot, harcsát és a többi halat a saját tavukból fogják, igazán friss volt így minden akárhányszor ettem náluk. Sajnos sok esetben viszont azt tapasztaltam, vasárnapra már nem igazán marad belsőség, így az utóbbi időben azt telefonon elrakatom még hét közben, mielőtt mennék. Elég nagyforgalmú hely.

Weblapjuk: halascsarda.hu/
Étlapjuk: halascsarda.hu/pdf/etlap.pdf
Itallapjuk: halascsarda.hu/pdf/itallap.pdf

lackó 2009.07.25. 09:50:27

Bocs, Fehértói :) Azért volt nagy forgalma, mert útba esett, aztán a fosókór óta megcsappant a forgalma. Aki delikátot, meg hallékockát tesz a halléba, csak Venesz-díjas lehet :D

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.07.25. 10:04:27

A bajai halászlé a legjobb.

Meglepően jót készítenek Szedresen a halászcsárdában, többször teszteltem.

szanhedrin 2009.07.25. 10:04:51

A fehértói hcs. régebben (25-30 éve) egész jó volt, de mostanra drága és minőségében kifogásolhat, ismerősneka Roosevelt térit nem ajánlanám, ellenben a Kiskörössy és az az Öreg Körössy már hcs.-al már komolyan számolni kell ha valaki meg akar ismerkedni a környék halászlé specialitásaival.

Az Algyői hcs.-t nem szabad kihagyni! DE aki IGAZÁN jó HALÁSZLÉRE vágyik, annak mindefékeképpen
el kell látogatni a Jobb Mint Otthon Kisvendéglőbe, fenséges a vegyes halászléjük.

gergoke 2009.07.25. 10:07:35

@Orbán elég a 20 évedből, új, hiteles elnök kell!!:

Szerintem igazán kár lenne ezt a halacsárda ajánló topikot a bajai-szegedi hitvitába elvinni.

test_hole 2009.07.25. 10:14:01

Az általatok említett bajai vendéglőkben csalódni fogtok. Esélyeteket növeli, ha előre megrendelitek, mert akkor nem "éttermi" normából főzik és nem "mikrózottat" kaptok. A bajaiak otthon esznek halászlét, nem vendéglőben.
Javasolt helyek még: első sorban Bezdán (Szerbia)Duna-part és sanszos még Nagybaracska.

villányifehér 2009.07.25. 10:24:30

Bezdan valóban világbajnok, hiszen megkérdi a pincér: sz' milyen halból kéred a levet oszt 40 perc alatt már eléd is teszi a bográcsot, hangfalból halk 30-as évekbeli magyarnóta stb.
Ja meg legutóbb voltam 5 Eu volt söröstül korlátlan zabálással.

Egyébként a Dráva parton lehetett a legjobbat főzni mintegy 30 évvel ezelőtt...

LaCiKa 2009.07.25. 10:32:33

Miért szegedi a halászlé?
Miért nem tiszai??
A bajai az többé-kevésbé megáll,ott adnak átlátszó,pirosas löttyöt,tésztával halászlé néven....

LaCiKa 2009.07.25. 10:33:25

Ja télleg !
És nem is halászlé,mert nem halászból főzik.
Hanem halból.

duke64 2009.07.25. 10:36:13

Baja-Potyka csárda
LaCiKa--gyógyszered bevenni!

portis · http://www.online-szallas.com 2009.07.25. 10:47:02

A Kiskörössy halászcsárdában kifejezetten csalódtam , valamivel jobb volt az Öregkörössy , de egy klasszissal jobb mindkettőnél az Algyői.

csöcsfej 2009.07.25. 10:51:25

Szegedem benéznék az Alabárdosba is. Kb. szemben van a Régi hídivel.

no mail, no problem 2009.07.25. 11:03:51

A Jobb, mint otthon és Kiskőrössy között komolyan ekkora a különbség? Nekem azt mondták Szegeden, hogy közös a tulajdonosi kör, ugyanaz a konyha, (emlékeim szerint az étlap is azonos volt), amit talán az is alátámaszt, hogy mindkét étterem honlapja nemcsak, hogy teljesen egyforma, de még kölcsönösen is hivatkozza a másikat, amit ugye konkurrens cégek nemigen szoktak.

Ha Szegeden járok, minden alkalommal legalább az egyikbe elmegyek enni, és nem éreztem egetrengető különbséget, noha mindkettőben ettem ugyanazt. Szerintem nem különbözött jobban, mint ahogy egy éttermen belül is különböznek egy kicsit az ételek más-más időpontokban.

no mail, no problem 2009.07.25. 11:09:02

@csöcsfej: Az Alabárdost én kb. 10 éve szerettem, aztán valami történt 6-7 éve, - nem kizárt, hogy bennem - és 2-3 eset után feladtam. Azóta nem mentem oda.

benchmade 2009.07.25. 11:10:03

Dunaföldvári és Jobb mint otthon. Punktum. Ez a két csúcs.

átlátó 2009.07.25. 11:14:38

Fasza. Végre valami, amin értelmesen egymásnak lehet feszülni, mert minden más rendben van... :)
A halászlé ott jó, ahol azt eszem. :)
Mindenhol jó, de legjobb Magyarországon Na béke veletek.
Szerintetek ki volt a jobb festő. Bosch, vagy Vasarely?

portis · http://www.online-szallas.com 2009.07.25. 11:20:55

Jut eszembe... Mindszenten a kompnál ettem jó halászlét , aztán egy kevésbé jót...szoval hullámzó a minőség.
A komp viszont hangulatos mindig. :)

mithrandir 2009.07.25. 11:25:13

Ha szabad javasolni: Baracsi Csárda (6-os főút, baracsi elágazás magasságában)

Az utóbbi évek talán legjobb halászleves helye, már mostanában túl felkapott lett, eléggé kezdenek elkurvulni. De még így is dobogós kell legyen... :-)

(Tudom, kívül van a háromszögön, node Kömlőd is, nemde? ;-)

Jó még Dunaföldváron a folyóparti halászcsárda is, a pontos nevét sajna nem tudom.

beszélő 2009.07.25. 11:56:07

@gergoke: Valójában a versenyt nem lehet eldönteni.Ízlés kérdése, mint..........Van aki a bajait kedvelte meg, de ez nem azt jelenti, hjogy gasztronómiai érték szerint a szegedi gyengébb.Ez fordítva is igaz.Sok függ a helyi személyi és tárgyi adottságoktól.Ettem én már Szegeden is gyengécske halászlét.Az igazi nagymenő hely Szegeden a Roosevelt téri régi, lebontott épületben működő halászcsárda volt.Bár lehet, hogy a fiatalságom után nosztalgiázom.Megnyílása után még a nyolcvanas években a fehértói halászcsárda is magasra tette a lécet.Az árak szolidak, a minőség csúcs volt.Csak megjegyzem a halászlé és túrós-csusza elválaszthatatlan egymástól.

ghavin 2009.07.25. 11:57:25

Szegedi. A bajai fos és mindenki aki a bajaira esküszik egy kibaszott idióta. Főleg a bajaiak.

etna 2009.07.25. 12:03:12

A bajai, ha jól van elkészítve, felveszi a versenyt a szegedivel. De ilyet eddig egy helyen ettem, az Akasztóiban, amit más is dícsért. A többi étteremben (ezek is voltak szép számmal, Halason, Solton, Kerék csárda a 6-os mentén stb.) jellemzően túlsózott, paprikával sűrített érdektelen leveket ettem. Szeged vonzáskörzetében az arány fordított.
Nagyon jó halászlé műfajban az Aranyhal, az Algyői, a Kertvárosi kisvendéglő, a Stüszi vadász. A Kiskőrösiben és a Régi Hídhoz címzett vendéglőben marhahúsaromát véltem felfedezni a lében. Nem volt rossz, de "rendszeridegen". A Fehértói-Sótartó-Rónay trió sem rossz, de szerintem a lé állaga és íze nem üti az első négy hely színvonalát.

Kérdés a cikkíróhoz:
Milyen étteremkalauz meneszti égbe a Jobb mint otthont? (Ott egyébként pokróc volt a pincér ezért nem megyek többet. Sok köze nincs ennek a ténynek az aktuális témához, de gondoltam megemlítem.) Mert az Alexandra Kalauz 2008-as kiadása a Bock bisztró után az Algyőit említi, a harmadik nem ugrik be, a 2009es meg nem rangsorolja a halászlevek szerint az éttermeket.

etna 2009.07.25. 12:05:52

@LaCiKa: A gulyás sem gulyásból készül, a csikós tokány sem csikósból, a betyárleves sem betyárból, a palócleves sem palócból. Attól még az a nevük és az is marad. Az ételek egy részének az alapanyag ad nevet, más részének a vélt vagy valós tájjelleg, ismét más részének az, hogy ki találta ki vagy hogy kik készítik és eszik.

easydc71 2009.07.25. 12:09:49

Gyertek hozzám srácok! Csinálok én nektek itt szeged mellett Kecskéstelepen a kertemben, vagy csinál a haverom Pusztaszeren 10*-ost. Egyébként ha a Roosevelt térire elmentek, akkor a Fehértóit ki is lehet hagyni mert egy cég. Amúgy nem ajánlom őket, mert pocsék, talán az említett Jobb, mint otthon az nem rossz, főleg a nagyszerű környezet miatt.
Régen itt Szegeden a tarjáni paneldzsungelben adták a legfinomabbat a "Csepp a tengerben"-ben de a sokszoros szakács csere óta nem ajánlom.

amc 2009.07.25. 13:12:40

Baján tésztával eszik és csak egy piros lötty.
Halászlevet Szegeden kell enni, lehetőség szerint vegyes halból. Minél kevesebb a ponty benne, annál jobb.

Marcellusca 2009.07.25. 13:18:05

Én mindenképp a Fehértóit ajánlom.
Épp egy hete ebédeltünk ott. Igaz, most nem halászlevet, de azt is kóstoltam már. Nagyon jó.
Ami kihagyhatatla ott, az a Harcsapaprikás túróscsuszával!
Egyébként kulturált hely, gyors, udvarias kiszolgálás és bőséges adagok várnak mindenkit, aki betér.
Csak ajánlani tudom mindenkinek!

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.07.25. 13:30:18

gyertek bajára, én csinálok egy olyan rasztahalászlét kis pálinkával, h na.

tulajdonképpen meg sztem dávodon a hotel fortuna főszakácsa csinálja a legjobbat meg a fater.

Adrian Mole 2009.07.25. 13:31:32

Hát, a Szálka szerzői tudnak élni! Nekem ez jött át a cikkből... :)
Éljen a halászlé (mindegy, hogy tiszai, dunai, csak jó legyen)!

pepin_nymburk 2009.07.25. 13:40:01

egy kolléga anno nagyon ajánlotta a dunaföldvárit, és hatalmasat csalódtam, ehetetlen volt(túlpaprikázta a szakács, ropogott a paprikapor a fogam alatt). A Jobb mint Otthon, Kiskőrössy, Algyői általában jó minőséget hoz, ha vissza kell emlékeznem melyik ízlett legjobban, akkor a Jobb mint otthon, azzal a megjegyzéssel, hogy azóta 3-szor ettem ott, és nem tudták repordukálni azt az egyszeri csodát...2002 körül a Fehértóira esküdtem, azóta nem ettem ott, arról most nem nyilatkoznék

szanhedrin 2009.07.25. 14:34:50

Kedves hozzászóló társaim: a fent hozzászólások nagyrészében van egy közös pont, a "Jobb mint Otthon", mindenféle komment nélkül: próbáljátok ki, bizton állíthatom, lesz egy referencia pont a halászlé/hallé/halleves összehasonlító táblázatotokban ...
:D

szabidoki 2009.07.25. 14:49:51

Hát, a bajai lé nem egy nagy durranás, de van, aki szereti, lelke rajta.
Szegeden az algyői a csúcs, a filézett pontylevük valami isteni. Utána haltepertő, nyamm!
A jobb mint otthon és a roosevelt téri cucc is finom, de messze nem olyan jó, mint az algyői hallé. A becsület kedvéért meg kell említeni viszont, hogy a harcsapaprikás túróscsuszával a roosevelt téren a legjobb :D

magyariorszag · http://www.magyari.blog.hu 2009.07.25. 14:59:07

Két horgászt ismerek a celebvilágban akik, ha ezt a kérdést felteszik nekik a következőt válaszolják:

Szeged, Kiskőrössy.

hivatkozásként: Lovasi és Czutor

Nutszeru 2009.07.25. 15:30:37

Szerintem megéri kivárni mégegy kicsit, mert szeptember elején szokott lenni Szegeden halászlé fesztivál. Na ott aztán egy helyen lehet több tucat halászlét kostólni 3 napon át!!! (Tiszai Halfesztivál 2009.09.03-06 Szeged)
www.kulinarisvilag.hu/hun/cikkek/gasztronomiai+fesztivalok+2009

csöcsfej 2009.07.25. 17:02:24

@no mail, no problem:

Jah, de kb. egy éve elkezdtünk visszanézegetni és kellemes csalódás volt.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.07.25. 17:02:45

Osztom Lackó véleményét:
Roosevelt téri halászcsárdának a közelébe se menjetek, felesleges. Illetve dehogynem, mehettek a közelébe, egy házzal arrább ott a Vendéglő a Régi hídhoz, ha elegetek van a halászléből, abszolút nyerő a harcsapaprikásuk, tarhonyával vagy túrós csuszával. A Fehértói felejtős, a Jobb mint otthon tényleg hozza a kötelezőt.

(Versenyen kívül ajánlom a Régi hídhoz Rossiniját, bár ők valami kacifántos egri érsekes fantázianevet találtak ki neki, de ennek ellenére jó, és lehet véresen kérni, nem néznek csúnyán miatta.)

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.07.25. 17:06:37

@szabidoki: Igen, a Roosevelt téren, csak nem a Roosevelt téri halászcsárdában, hanem a... szóval ahol már mondtam.
Most nem az Égő aranyat akarom reklámozni, de a Roosevelt téri tényleg gáz. Száraz kenyér, megbarnult erőspaprika, zsíros hallé, flegma személyzet. Német turistáknak meg a nyolcvanas évek elitjének bejöhet, de nekünk okosoknak van jobb.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.07.25. 17:10:47

Ja, de amúgy én is várnék szeptemberig a helyetekben, nem a halászlé-fesztivál miatt, csak mert akkor jönnek vissza az egyetemisták, és még meleg van, sok a miniszoknya.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.07.25. 17:15:33

@no mail, no problem: Igen, de az Alabárdos akkor gazdát váltott, átment Zodiákusba, most meg megint Alabárdos egy pár éve. Állítólag jó, én még nem voltam.

adequate courier 2009.07.25. 17:51:00

Nos a szegedi témához:

A fehértói-kiskőrössy-rooseveltben teljes totál ugyanaz az a halászlé van, mivel egy forrásból, a fehértóiból szállítják a többibe, ott csak a halat főzik bele.
Ha olcsón akarsz feelingesen halászlevet enni akkor a múzeum mögött kiülsz a híd alá a kiskörössy kinti részébe ahol kérsz 800 ftért ugyanabbol a halaszlebol amit bent az etteremben 1800ert adnak kevesebb hallal.

adequate courier 2009.07.25. 17:51:47

@adequate courier: természetesen a roosevelt téri kinti részébe...

gromit 2009.07.25. 17:52:22

szegeden a tarjani panelek kozt (csillag tertol par percre) volt egy kurva jo halaszlezos hely, idiota nevvel (csepp a tengerben). nem tudom, leteznek-e meg, 10 evvel ezelott igen utos cuccot foztek.

szazso2 2009.07.25. 17:59:02

ajánlom: szedresi (63as út) halászcsárda. előre be kell jelentkezni. helyben fogyasztás, és elvitel is van. ismerőeim körében nagyon kedvelt hely.

mechanicalbride · http://mechanicalbride.freeblog.hu/ 2009.07.25. 18:45:13

Halászlé-topikban a voksomat én is az Algyőire és a Kiskőrössyre adnám.

Viszont mélységesen egyetértek az előttem lévőkkel, akik a Vendéglő a régi hídhoz - ex Égő Arany - egységet javallják. Egy kicsit off a koncepcióhoz képest, de kongeniális a káposztás bablevesük, foszlós töpörtyűs kenyérrel. Már leírva könnybe lábadt tőle a szemem.

És tényleg érdemes megvárni az őszi halászlé-fesztivált, bár én még mindig emlékszem az aznap esti rosszullétre, mivel igyekeztem minél több sátor kínálatát letesztelni. Azt hiszem, amúgy csináltak egy alternatív halászlé-fesztivált is a Sárgán, az valamikor augusztusban van.

baliquez 2009.07.25. 19:01:17

"hol, melyik vendéglátóipari egységben mérik a legjobb halászlevet"

Öhmm, egyfelől feszül itt egy apró paradoxon - a halászlé ugyanis kizárólag akkor jó ha magad csinálod ÉS értesz hozzá, a többieknek sajnos bukó, esetleg vendégként részesülhetnek ha szerencsések. A saját célod (ízletes halászlé) és a vendéglátó célja (eladott halászlé) gyökeresen eltérő.

Esélytelen bármely vendéglátóipari eccség konyhájában elérni azt a kvintesszenciát amit az embör már akkor elkezd megteremteni mikor még csak a rőzsét tördeli méretre a tűzgyújtáshoz. Aki ezt nem élte még át párszor, na az megy vendéglőbe halászléért, vagy csak szimplán unja már magát egyszerűbb módszerekkel korbácsolni merő önutálatból. Vagy csak népszerűséghajhászkodik a kis hamis a vicceskedvű barátaival.

Másfelől a (bajai) halászlé összehasonlítása a (szegedi) hallevessel dettó paradoxon, nem csupán nyelvi, meggyőződésem szerint a két felsorolt közül csupán az egyik étel. A másik termék, csinálmány, ögyébazmegneszefizess. Ehunegykiskönyérke, tunkoljá' keszegenyvet.

Harmadfelől méltánytalanul kommentvadász poszt, ajánlom magamat. Mindent összevetve szerintem hülye ötlet a tervetek, addig köpködtök mások halléjébe míg pontyfejet találtok az ágyatokban. Én szóltam.

Blokkolnám 2009.07.25. 19:51:36

Ghavin 2009.07.25. 11:57:25
Szegedi. A bajai fos és mindenki aki a bajaira esküszik egy kibaszott idióta. Főleg a bajaiak.

Te egy nyomvadt kis b*zi vagy! Idióta a jó a**ád!
Segg*rc...
Bajai vagyok, a legjobb a több halból készült bajai halászlé, filézni halat nem szabad, az már nem bajai hallé. Halászlétésztával kell enni, anélkül sem nevezhető bajai halászlének.
A szegediből köszönöm nem kérek, viszont ez nem azt jelenti, hogy a szegediek idióták lennének.

Irise 2009.07.25. 19:53:07

Algyői forever! Kismamakét napnta háromszor bírtam volna enni ott halászlevet, ne hagyjátok ki a haltepertőjüket, sok lilahagymával. Halálosan jó.

Most,hogy mondjátok, nagyon időszerű lemennünk Algyőre megint.

Blokkolnám 2009.07.25. 19:54:07

@baliquez:
Ez így van! Vendéglátói egységben halászlét enni veszett fejsze...

mithrandir 2009.07.25. 20:06:44

Egyre inkább az az érzésem, hogy akik itt fikázzák a dunai halászlét, még nem ettek jót ebből a műfajban.
Ez az ő bajuk, de nem kéne ilyen bunkó módon leszólni.

Amúgy az aranyszabály szerint egy liter vízre egy kg hal kell jusson. Kevés halból nem lehet jó halászlét főzni. Ez a titok nyitja.

Ha kevés halad van, akkor jön a passzírozás. Én nem állítom, hogy ehetetlen az eredmény. Ettem jó halászlét Szegeden is. De nem ér a nyomába az autentikus, alapleves, dunainak.
Számomra legalábbis nem...

pepin_nymburk 2009.07.25. 20:12:07

Ezúton kérek minden olvasót, hogy a többek által említett, szegedi panelrengetegben található Csepp a tengerben nevezetű helyen halászlét ne rendeljen...én elkövettem ezt a hibát, és lehet hogy 10 éve jó volt, ma már borzalom.A bajai halászléhez nem tudok hozzászólni, a paksi, kömlődi, földvári csárdákban viszont már ettem(az bajainak számít?), és nyomába sem ér a szegedinek. Ha legközelebb Baján járok, tesztelek...

TUNYA 2009.07.25. 20:30:38

@etna: Pontosan én is ezt akartam írni Lacikánknak :D:D:D
Amúgy meg szerintem az összehasonlítás és a versenyeztetés teljesen felesleges mert gyakorlatilag két külön ételről van szó....A mákos meg a diós bejglit sem versenyeztetjük egymással...
Kinek ez, kinek az....Nekem mindkettő! Ha megyek haza eszek is majd az 100%, kicsit elegem van már a lazacból :D:D:D:D

baliquez 2009.07.25. 20:37:49

@mithrandir: Ha kevés halad van ne passzírozz hanem fogjál még. Tyúkhúslevesben sem passzírozzuk a főtt húst, többek között azért mert alapból csak akkor vágjuk gajra a formáját valaminek ha titkolni akarjuk hogy mondjuk nem abból van aminek áruljuk. A halászlé pontyból van. Esetleg mehet bele némi csuka ha valaki vadabbul szereti. De ponty alá nem megyünk minőségben. Csak fölé, max. Harcsagerinc, harcsafej, akár. Nemeshal, ONLY, teccikérteni.

A szegedi hallevesben a nemeshal aránya már közel sem mutat 100%-ot, 50-nél már vérzik a kedves vendéglős pici szíve, olyan 20-nak már örülhetsz mint majom a farkának. Minő véletlen egybeesés, ebben sokat segít a passzírozás - nem látod hogy amurt, busát meg kárászt eszel. Keszeget ha nívós a hely. Pontyért csak fizetsz.

Namost én alapból nem kúratom át a fejemet ha nem feltétlenül muszáj, ebből kifolyólag nem töltekezem random fajtájú, jótékony felismerhetetlenségbe burkolózó püréhallal. Ettől függetlenül a gusztibát nem disputáljuk, egye akinek jól esik, lelje örömét benne.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.07.25. 20:41:45

Valóban nem is lehet összehasonlítani a kettőt, ki melyiket szereti azt egye.

Pécsett a Korhely Pub-ban is csináltak nagyon finom bajait / a tulaj régi bajai/, de már nem lehet kapni!

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.07.25. 20:54:06

Hogy elszabadultak az indulatok. Öröm nézni, őszintén szólva én nem gondoltam volna, hogy Magyarországon manapság késhegyre menő vitára képes két tábor, ami nem "a jobb" meg "a bal", hanem olyasvalami, aminek legalább értelme is van. Csak így tovább.
Mindazonáltal kívánatos, hogy a vita és villongás ne süllyedjen a politizálás szaros színvonalára, úgyhogy azért tessék észben tartani: ebben a dologban az a jó, hogy NEM kell választani. Mindkettő a miénk lehet, és úgy járunk a legjobban, ha mindkettőt meg is szerezzük magunknak. Mondom ezt, mint szegedi lokálpatrióta. Szóval kalandra fel.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.07.25. 21:49:32

a szegedi az lecsó nem hallé!halászlé/halleves.

de azt is szeretem. :D

éljen az örök szeged-baja fraternité!
ezt bajaiként üzenem szegedről, rnr

http://oriasi.freeblog.hu 2009.07.25. 23:50:45

itt nálunk a kertben itt budaörsön.
A komplett ekvipment bajáról.paprika vaskútról, tészta bajai házi/stranszki júlia...
lehet kipróbálni

gábornok 2009.07.26. 03:31:35

No.1: Algyőn, a hídra balra felkanyarod(ás)nál, ott jobbra a Köntös cukinál.. és a pontypaprikás+túróscsusza is nagyon 'ott van'.

Baján, a hídon túl balra le: az a Potyka-Csárda ha jól emléxem. Az nem volt rossz. A Sobri meg ha az az innenső-külső Sugóparton lévő volt, akkor szerintem térségi átépítés folytán tavaly már mexünt. Damjanicsot nemtom, a Véndiót meg kéne nézni..
De a legjobb a házi és a baráti/haveri összeröffenésekre készült, az biztos..

A szegedi belvárosi híd alatti hol jó, de volt alkalom, hogy ízleltem már benne stílusmeredek borsot is.
A fehértói tényleg nem olcsó, de igyekezhetik mostanába visszakapaszkodni. Haltepertő finom.
A parti Kőrösiekkel nincsenek kimagasló élményeim.
'Jobb mint otthon't most már meg fogom vizsgálni, talán az Égő Aranyat is, azt httem, h az kínai/ázsiai, de az lesz, h az erőspaprikáról nevezték el..
Szegedi típusút megfőzni, kifejezett jóhalszűkében tudok számbajöhetőleg elképzelni, vagy ha sokabban vagyunk, mint amennyi nemeshalunk fexik épp rendelkezésre..

Enni pedig bármelyiket, ahol milyen van éppen.
Csabán pl. a Center délkeleti (sétlóutcás)sarkánál lehet honos ízekbe menedékre szállamlani.

Fekete Pákó 2009.07.26. 16:42:18

a dunaföldvári (a híd lábánál) elég jó!

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.07.26. 19:45:45

@gábornok: Az Égő aranyról beszélsz? Azt nem az erős paprikáról nevezték el, hanem az olajról. Régen olajosklub volt.

LaCiKa 2009.07.26. 22:29:35

@etna: és a pápua új-guineai misszionáriuskotlett?
Az smafu?
Egyébként meg pont nem érdekel ez a művita a
halból főzött levesről mert nem eszem halat.
Viszont zseniálisan horgászom....

Shi Manó · http://szalka.blog.hu 2009.07.27. 02:33:25

@oriasi.freeblog.hu: budaörsi halászlé nekem nem nagy fless, ugye. épp tegnap főztem :-)

Shi Manó · http://szalka.blog.hu 2009.07.27. 02:37:17

@magyariorszag: Én nem akarnám a poént előre lődözni: ettem már a Kiskörössyben. sajnos pont olyan, ahogy egy magyar vendéglátós hallevet elképzelsz.

Shi Manó · http://szalka.blog.hu 2009.07.27. 02:40:42

@baliquez: Én csinálok magamnak, olyan vagyok. De a lakosság 98 százaléka nem, és azoknak talán nem érdektelen. És az sem érdektelen, hogy hol tartanak ebben a mi nagyszerűnek gondolt, olykor egy-egy város, régió jelképének szánt (hazudott) vendéglátóipari egységeink.
A poszt kommentvadász, persze, mert tényleg azért dobtuk föl a kérdést, hogy értelmes célobjektumokat találjunk.

Shi Manó · http://szalka.blog.hu 2009.07.27. 02:45:30

@etna: A 2009-es (Alexandra, brr) kalauz "meneszti égbe" a Jobb mit otthont. Nincs benne halászlérangsor, de a teljesen ismeretlen JMO szöveges értékelést kapott, amiben kiemelik, hogy "Rendkívül egyszerű konyha, vizsont a tesztelés alkalmával az év halászléjára bukant a tesztelő."

Repity Gurgyó Jr 2009.07.28. 20:06:09

Nos, javaslom az én heck-törzsből készült levemet megkóstolni!

Kocapecas 2009.08.02. 14:13:01

Tudom nem tartozik a háromszögbe - legfeljebb annak négszögesítése árán -, de a szolnoki halászcsárdában (belváros, Tisza híd közelében) már többször nagyon finom halászlevet ettem sok belsőséggel (főleg ugye ikra és tej) és filézett halszeletekkel. Ezt utóbbit azért szeretem, mert utálok a rengeteg szálka között túrkálni. A bajai formához: A tésztát legfeljebb a halászlé után túrós csusza formájában tudom elképzelni. Na de hogy a levet rontsuk el vele, azt már kicsit túlzásnak érzem. Habár lehet, ha ott nőttem volna fel, akkor azt szeretném. Ez szerintem nem eldöntendő kérdés. Mindenkinek legyen izlése szerint.

Kocapecas 2009.08.02. 14:17:33

@Repity Gurgyó Jr: Te akkor egyéb gonoszságra is képes lehetsz :-)

Repity Gurgyó Jr 2009.08.02. 19:40:35

@Kocapecas:
Nos, híve vagyok a helyettesítésnek.
Van remek csirkelábszárpörkölt-receptem is!

szedresisziget 2009.08.07. 14:04:11

mi ezt ajánljuk : Szedresi Halászcsárda (a 63-as út mellett, tizenegykét km-re Szekszárdtól...halászlé & harcsapaprikás & + 1-2-3... szekszárdi cuvée:)

muskotály küvé 2009.08.24. 16:05:23

Én tegnap voltam a Roosevelt tériben; egész ehető volt a halászlé, bár a bors nem hiányzott bele.
A solti Halászcsárdában se volt rossz.
Állítólag Akasztón van még jó, a halastó mellett.

muskotály küvé 2009.08.24. 16:10:48

Egyébként haggyukmán ezt a Baja-Szeged ellentétet.
A halászok valószínűleg mindenhol egyformán csinálták - max Szegeden nem raktak bele tésztát, de nehéz elképzelni, ahogy a ladik mellett a folyóparton a bajszos ember passzírozóval avagy botmixerrel pepecsel.
A szegedi vendéglősök kitalálták a passzírozós borzalmat, azóta a helyiek ragaszkodnak hozzá, mint ficó a szvatoplukhoz. Tessék egyszer rendes halászlét főzni, max szűrni a passzírozás helyett, aztán lehet okoskodni :)

2009.08.26. 12:29:13

kipróbáltam a Jobb mint otthont és a Véndiót, mindkettő bejött. : )

gábornok 2009.08.28. 22:22:11

Békéscsabán is lehet -tegnap déli érzékszerveim szerint- jó levet enni: hagyományosat szálkával, és filézettet is. A CsabaCenter sétálóutcábabe felőli (Délkeleti-sarkával sze_n_ben) a Gyóni 'csak egy napra, küldjétek el őket' Géza utca sarkán.

De a volt Univerzál Nagyáruház mellett is nyílt egy halételes hely, elég sűrűn is ültek benne, ahogy látám. Legközelebb megkóstolom azt is! :-)
süti beállítások módosítása